Släktträff i Södertälje

I lördags tog jag och lilleman bussen från Sävja till centralstation där vi skulle ta tåget till Södertälje. Svärmor Åsa och hennes tvillingbror Nisse har fyllt 50 och nu skulle det hållas födelsedagsfest för dem.
Iaf så blev det stressigt och när jag gått av bussen så upptäcker jag att jag glömt väskan med mina och makens förnödenheter på bussen och det var då en kvart kvar tills mitt tåg gick. Så det var bara att ringa runt till UL för att ta reda på var väskan hade hamnat och därefter ringa mor min för att be henne hämta upp väskan för att i sin tur köra den till Jocke som var på jobbet, så att han kunde ta med den när han slutat.

Allt löste sig till slut, men jag fick kuta till tåget för att hinna. Framme i Södertälje möttes jag av i stort sett hela Wigsten-släkten, förutom Jockes syskon och mamma så hade jag bara träffat ett par stycken förut, och med tanke på att J har 22 kusiner (+resp) är ju ett par stycken inte många.

Jocke kom sen senare och vi hade en helt underbar kväll med hans (och numera min!!!) släkt, det bjöds på fantastiskt god mat och mycket skratt och umgänge.

Det blev en sen natt och sen trängde vi ihop oss i en 120 säng (med Noah i mitten större delen av tiden). Kan säga att man inte fick så mkt sömn (eller inte jag iaf, då maken kan sova under alla omständigheter :)) den natten men det var det värt.

Sen igår åkte lilla familjen Wigsten (vi 3) till Skansen och gick runt där. Supermysigt var det!

Jag älskar verkligen qualitytime med mina älsklingar, och då är små utflykter helt perfekta! Efteråt gick vi och åt på en restaurang i närheten som hette "Lilla hasselbacken". Interiören var då inget att hurra för, men maten var underbar!

Vi kom sedan hem sent på kvällen, och jag kan säga att vi stupade i säng på en gång, men helgen blev till sist riktigt lyckad, trots den mindre lyckade starten!

Det kommer en bildbomb här lite senare under eftermiddagen, då jag lagt in bilderna från kameran på datorn.

/E

Läskig tvättstuga

Vet inte vad det är med min lille son och tvättstugan, men han har aldrig gillat att vara där vilket har gjort det svårt för mig att tvätta när J inte är hemma eller N sover. Tvättberget hinner växa till sig mellan gångerna så tvättmaskin står högt på önskelistan!
I helgen ska vi bort till Södertälje för att fira svärmor och hennes tvillingbror som fyllt 50 och vi var tvungna att tvätta lite innan. Och eftersom att maken jobbade idag så fick jag gott ta med mig lilleman ner. Så fort vi gick in genom dörren skrek han och jag var väl ner 3 ggr allt som allt och varje gång skrek och grät han tills vi kom ut igen. Jag tror han tycker att de stora maskinerna i tvättstugan kombinerat med det höga ljudet är läskiga.
Sista gången jag var ner gick det dock bättre och på slutet satt han tyst i tvättkorgen och myste med nappen och snutten. Lillhjärtat!

Nu sover han iaf och jag ska väl ta och röja lite här hemma så det är fint sen när vi åker bort imorgon, måste också packa lite då vi ska övernatta till på söndag och då blir det nog också ett besök på Skansen.
Men först ska jag sätta på färspotatis på spisen och lägga en fläskytterfilé i marinad så att den är färdig att grilla när maken kommer hem. Vi köpte nämligen en liten grill i onsdags, jättesöt och liten är den och alldeles perfekt för vår balkong, så vi tänkte inviga den ikväll. Vädret är dock ingen höjdare, men vi får väl mysa upp oss i soffan och se om vi hittar ngn kul film att se :)

Hoppas ni får en mysig fredagkväll med!