Läskig tvättstuga

Vet inte vad det är med min lille son och tvättstugan, men han har aldrig gillat att vara där vilket har gjort det svårt för mig att tvätta när J inte är hemma eller N sover. Tvättberget hinner växa till sig mellan gångerna så tvättmaskin står högt på önskelistan!
I helgen ska vi bort till Södertälje för att fira svärmor och hennes tvillingbror som fyllt 50 och vi var tvungna att tvätta lite innan. Och eftersom att maken jobbade idag så fick jag gott ta med mig lilleman ner. Så fort vi gick in genom dörren skrek han och jag var väl ner 3 ggr allt som allt och varje gång skrek och grät han tills vi kom ut igen. Jag tror han tycker att de stora maskinerna i tvättstugan kombinerat med det höga ljudet är läskiga.
Sista gången jag var ner gick det dock bättre och på slutet satt han tyst i tvättkorgen och myste med nappen och snutten. Lillhjärtat!

Nu sover han iaf och jag ska väl ta och röja lite här hemma så det är fint sen när vi åker bort imorgon, måste också packa lite då vi ska övernatta till på söndag och då blir det nog också ett besök på Skansen.
Men först ska jag sätta på färspotatis på spisen och lägga en fläskytterfilé i marinad så att den är färdig att grilla när maken kommer hem. Vi köpte nämligen en liten grill i onsdags, jättesöt och liten är den och alldeles perfekt för vår balkong, så vi tänkte inviga den ikväll. Vädret är dock ingen höjdare, men vi får väl mysa upp oss i soffan och se om vi hittar ngn kul film att se :)

Hoppas ni får en mysig fredagkväll med!

/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0