Tant?

Idag fick jag en uppenbarelse som ledde till att jag började fråga mig själv hur gammal jag ser ut egentligen...
Jag menar, jag är ju 22 och jag har många ggr fått höra att folk trott att jag varit 25-27 vilket kanske inte är så konstigt då jag själv kan ha svårt att gissa ålder på ngn mellan 20-30. Det finns 20-åringar som ser ut att vara närmre 30 och tvärtom.

Idag när jag skulle åka buss så var det en mamma i 40-årsåldern (skulle jag tippa på) som hade klivit på lite innan mig med en pojke och en flicka. Flickan kanske var runt 7 och pojken runt 4-5, hon hade en sulkyvagn till pojken och barnen gick i vägen och satte sig där jag skulle ställa min vagn så mamman säger då argt till dem:
"-Flytta på er så tanten kommer fram med sin vagn!"
Nu hade jag kunnat förstå om barnen hade varit lite yngre och hon hade sagt det lite mjukare på skoj, men hon sa det verkligen bryskt. Barnen var inte besvärliga eller ngt alls utan flyttade sig när de såg mig så hon hade ingen anledning att låta så otrevlig heller (hon lät för övrigt otrevlig under resten av resan med när hon pratade med barnen).

Jag kände mig nästan förolämpad över att hon sa sådär och med den tonen, man kallar väl ändå inte en ung person för TANT rakt framför näsan på personen i frågan. Och om man nu gör det så gör man det inte på ett sånt allvarligt sätt utan säger det lite på skoj.

Jag ser väl ändå inte såååå gammal ut att jag kan kallas TANT???


Kommentarer
Postat av: Johanna

haha tant?! tror 40åriga mamman behöver glasögon ;)

2010-10-18 @ 09:02:01
URL: http://bykvinnan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0