Onda sammandragningar

Har haft rätt mkt sammandragningar sen vecka 14, och det är ju rätt tidigt men är ändå omföderska och då har jag hört att det är vanligare att de börjar tidigt. Men sen 1-2 veckor tillbaka har de kommit mycket oftare och kan komma när som helst. Förut har de mer kommit när jag ansträngt mig men sedan gått över i vila.

 

Nu kommer de precis när som helst, när jag är aktiv, när jag vilar..ja när som helst! Och jag har de ofta, har det flera flera gånger per dag och de gör rätt ont. Och ont ska det nog inte göra...är såklart lite orolig, men misstänker att jag kanske har åkt på en UVI då det känns lite som det.

 

Om det fortsätter så här så ska jag ringa in till kvinnokliniken och kolla vad jag ska göra.

 

För övrigt så har jag en väldigt aktiv liten tjej i magen så det känns skönt att fö känna att hon har det bra iaf :)


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag skulle nog ha ringt min mvc och bett om att få lämna ett urinprov. Skadar inte att vara försiktig och det är ju inte bra om sammandragningarna börjar göra ont för tidigt.



Mysigt med livlig bebis. Börjar nästan redan sakna min mage :) trodde jag inte så som jag klagade på slutet. Konstigt att man minns det mysiga mest :)

2011-04-04 @ 20:35:49
URL: http://ambi.blogg.se/
Postat av: Cilla

Nu med Tove hade jag sammandragningar HELA graviditeten, och jag höll på att bli vansinnig. Från v. 20 och framåt kunde jag knappt gå 50 meter utan att magen blev stenhård. Det var så irriterande! Sen så låg hon jättelångt ner hela tiden så det kändes som man gick runt med en grapefrukt mellan låren konstant.



Bra att det inte var någon fara dock! Men som du skrev, man har mycket mer sammandragningar och förvärkar som omföderska utan att det egentligen behöver betyda nåt. (Jag trodde jag hade förvärkar när förlossningen satte igång med Tove...)

2011-04-10 @ 21:40:37
URL: http://vitunhurri.blogg.se/
Postat av: Ida

Vilken fin header, jättefin :)

2011-04-10 @ 22:49:20
URL: http://ipeterson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0