En liten sjukling

I fredags upptäckte vi att Noah hade feber så då blev det VAB för min del så jag kunde vara hemma med skrutten. Under helgen verkade han lite piggare om än hostig, så vi trodde att det var övergående. Sen på måndagen bröt det ut ordentligt då han både hostade, hade 40 graders feber, hade ont i halsen och var snorig. Pga halsontet ville han inte äta eller dricka ngnting. Fick i honom ngn klunk vatten eller saft då och då. Så vi köpte päronsplit och han åt ett par såna iaf. Tisdagen var likadan, sen igår började det vända och febern var lägre. Idag är han feberfri tack och lov, hostig fortfarande. Men han äter igen (dock inte lika mkt som vanligt) och är betydligt piggare och sig själv igen. Så vi har varit hemma i stort sett hela veckan (i måndags var J hemma så då jobbade jag), men men vad gör man inte för sin älskade unge!!!

Glass är den absolut bästa medicinen ;)

Tänk att denna pojke ska bli storebror i sommar, helt galet! Men det kommer bli helt underbart med 2 stycken barn att älska :)

Noah vet redan att det ligger en bebis i mammas mage (även om det ännu inte syns), så när man frågar vart bebisen är säger han: Däär! och lyfter på min tröja för att visa magen. Sen brukar han lägga huvudet mot magen och gosa, min sötunge :)

Ang graviditeten så har jag mått väldigt illa denna gång, det gjorde jag med Noah med. Men med Noah kräktes jag bara ett par ggr. Denna gång måste jag äta åksjuketabletter för att inte kräkas hela tiden. Nu hjälper de knappt längre, men men. Illamåendet går förhoppningsvis över när jag går in i andra trimestern. Sen är jag så ofantligt trött, skulle kunna sova dygnet runt känns det som, hoppas att lite av tröttheten försvinner snart så man känner sig lite trevligare och piggare ;)

Imorgon bär det iaf ner till svärmor där vi stannar till på måndag. Vi åker tidigt på morgonen så vi kommer fram mitt på dagen iaf, skönt att inte åka i rusningstrafiken och komma fram i tid! Blir mysigt att få komma iväg lite och kul för Noah att träffa sin farmor :)


Kommentarer
Postat av: jessica

nej men va roligt. grattis. när är det beräknat ? :) kramar

2011-01-27 @ 10:04:55
URL: http://www.jessicalindell.blogspot.com
Postat av: Anna

Säger grattis här med :)



Det mesta har känts lite värre än förra gången för mig med. Kräktes bara en gång med Alexander och denna gång har det blivit fler. Tröttare är jag definitivt. Kanske inte så konstigt när man har en liten att springa efter redan. Var tvungen att ta postafen för att slippa kräkas men dem gjord emig så fruktansvärt mycket tröttare ändå. Som att det inte räcker med gravidtröttheten liksom. Kan trösta dig med att det blivit bättre för mig iaf :) Förutom tröttheten då. är sjukt trött ännu...



kramar

2011-01-28 @ 10:13:57
URL: http://ambi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0