Barnvagn till lilla N

Jocke är ledig även idag så Noah har varit hemma från dagmamman. Jag jobbade förmiddagen, men sen resten av dagen är jag också ledig och det är så mysigt när vi är tillsammans alla 3 (eller 4 om man räknar lillan i magen ;)).

 

Så för att göra ngt av den här dagen så bestämde vi oss för att åka till Leklust och beställa barnvagnen till vår lilla Novalie (jag vet att jag sa att vi skulle vänta med att skriva ut det men eftersom att det redan är så många som vet så pratade vi om det och kom fram till att det inte finns ngn anledning att hålla på det :))

 

Vi har iaf beställt barnvagn nu och det kommer bli en dyr historia, men då vi köpte en begagnad vagn till Noah så kände vi att denna gång så vill vi köpa en ny :)

Det var nog också tur att vi beställde just idag då det fanns färre än 10st vagnar kvar av den färgen vi ville ha. I och med att vi beställt så kommer de att reservera en vagn åt oss och den lär väl bli skickad om inte alltför länge, men vi behöver inte hämta ut den förrän den 17e juni och det känns ganska så lagom då vi kommer ha vagnen runt 2 månader innan beräknat datum.

 

Jag lyckades till slut övertala Jocke att inte köpa Nitron då den nog kommer vara ett riktigt åbäke att köra i snö och terräng. Jag har ju haft vagn med fyra raka hjul till Noah och de är ju tillräckligt svåra att ta sig fram med på vintern då det inte är plogat, hur skulle det då bli med två små framhjul? Även personalen där höll med mig om att City Crossen då är ett bättre alternativ. Vi hade ju en sån med Noah med så jag vet ju att den är bra!

 

Här har ni iaf vagnen med liggdel och skötväska i de färger vi beställt.

Det fick bli en rosa skötväska iaf då det ändå är en liten tjej som kommer ut, skulle däremot aldrig kunna ha en duovagn i rosa eller så utan då vill jag ha mer neutrala färger, så kan istället tillbehören få vara mer könsbetonade :)


Kommentarer
Postat av: Marina

Fin fin vagn... Känner igen den ;)

2011-03-31 @ 16:06:06
Postat av: Martina

haha så du fick din vilja igenom;) skönt ni kommer bli jätte nöjda med den.



kram

2011-03-31 @ 16:17:12
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Melinda - Mamma till Maja <3

Åh, Novalie & Noah :) Matchande namn ;)

Och jättefin vagn! :)

2011-03-31 @ 17:21:34
URL: http://melindawingren.blogg.se/
Postat av: Cilla

Ja, hon har riktiga hamsterkinder och en dubbelhaka som växer hela tiden. Det roliga är att hon inte är lik varken mig eller Jani, men när hon var alldeles nyfödd var hon jättelik Zandra!



Vi har verkligen lyckats tajma våra bebisar bra! Men vi var ju ner och hälsade på er i somras, nu är det snart er tur! =P

2011-04-02 @ 18:10:52
URL: http://vitunhurri.blogg.se/
Postat av: jessica

va kul med köpa en ny vagn =) va fint namna ni valt. de kommer passa perfekt med novaie o noah tycker jag =) kram

2011-04-03 @ 12:22:29
URL: http://www.jessicalindell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0