Babysnack

Igår var jag hemma med Noah eftersom skrotungen är sjuk. Vi badade och myste på här hemma och efter att han sovit middag åkte vi till stan för att fixa ett par grejer på jobbet.

Sen gick vi och åt, han fick pannkakor och jag tog en foccacia. Efter det åkte vi till Coop för att handla lite och sen få skjuts hem av J.

 

Väl framme i Boländerna gick jag in på Barnens Hus för att hämta ut min Babybox med tillhörande blöjhink som man får som gravid.

 

I boxen fanns det:

En liten Avent-nappflaska

4 små skedar

våtservetter från Natusan

4 st pampers nyfödd-blöjor

1 litet paket med pampers våtservetter

1 Vi föräldrar-gravid tidning

samt lite rabattkuponger och reklamblad

 

Inte så mkt att hurra för men gratis är ju alltid gott iaf ;) Noah tycker mest om kartongväskan allt låg i. Det är en bild på en elefant där och han håller på och leker med den här hemma. Packar i och ur den och bär runt på den.

 

Jag hade tidigare även fått ett erbjudande om att få hämta ut en gratis Newbie-body på Kappahl, så gjorde även det så nu har lillasyster fått sitt första plagg. Vi har inte riktigt börjat handla till henne än utan tar det lite som det kommer.

 

Till skillnad denna gång, ifrån Noah så vet jag ju att det är sååå många saker som bebisen inte behöver i början så vi känner inte sån stress att ha allt fixat innan hon kommer utan bara det viktigaste. Så får vi ta det andra när behovet uppstår.

Lite kläder ska vi ju dock köpa till henne. Vi har ju en del kvar från Noah, men de är ju födda lite olika tider på året så man får ju ta hänsyn till det också. Sen vill man ju ha lite tjejiga kläder med till lillflickan så blir väl lite sånt :)

 

Annars är det ju mkt som man faktiskt kan vänta med som inte behövs de första månaderna, men det vi vill ha klart till hon kommer är:


Barnvagn (ska hämta ut denna i mitten av juni)

täcke, kudde osv till barnvagn

Ståbräda

Babyskydd

Babysitter

Bärsele/bärsjal

Skötbädd

Badhjälp (vi använde nästan aldrig badbaljan till Noah, men ska skaffa en badhjälp nu så vi lättare kan använda badkaret från början)

Litet babyapotek (blöjor, salva, olja osv) och kläder

(syskonvagn)


Det är väl detta som vi känner att vi vill ha klart innan hon kommer. Det nödvändigaste. Vi har ju sålt det mesta sen Noah var bebis, så vi får ju köpa det mesta på nytt. Spjälsängen har vi t ex inte kvar. Men vi har lånat en liten minispjälsäng (som vi även hade till Noah) från min moster där bebisen kan ligga de första 3-4 månaderna. Så egentligen behöver vi ju ingen vanlig spjälsäng förrän hon vuxit ur den första.

Likaså babygym tänkte jag först att vi måste ha från början, men hon har ju faktiskt ingen nytta av det förrän hon är 2-3 månader.

Novalie och Noah kommer ju få dela rum sen, men känner inte att vi behöver göra det till "hennes" redan innan hon kommer utan vi får väl gradvis boa in henne där ju större hon blir och ju mer saker hon har. Hon kommer ju däremot att bo inne hos oss så länge jag ammar. Så gjorde vi med Noah, efter det fick han flytta över till eget rum och komma över till oss när han fick sin nattvälling runt 4-5 på morgonen.

 

Men som sagt, det är ju ändå några grejer vi ska fixa och vi ska väl ta tag i det sen när J får sin semester i slutet av juni så vi kan ägna lite tid åt det tills vi känner att vi är klara inför lillgummans ankomst :)

 

 


Kommentarer
Postat av: Alexandra bergström

Kom till babyproffsen o handla av mig då??:) grattis till bebisen!!

2011-05-30 @ 20:07:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0