BM-besök

Idag har jag varit hos min barnmorska Karin. Fick för första gången lyssna på lillasysters hjärta. Det var dock inte det lättaste då jag har en busig flicka i magen, så hon smet undan så fort Karin närmade sig med dopplern. Efter en liten stund lyckades vi dock få några fina klara ljud på hennes lilla hjärta.

 

Annars kollade hon HB, blodsocker och blodtryck samt mätte magen. Hon tyckte inte vi behöde ta ngt urinprov då jag gjorde det hos läkaren där förra veckan.

 

v. 26+6

SF-mått: 27

Hjärtljud: 150slag/min

Blodtryck: 120/75

HB: 100

Blodsocker: 5,7

 

Magen är liite större denna gång än med Noah då jag exakt en vecka senare låg på 0,5cm större än vad jag är nu. Ska ju dit om en vecka igen så då kan man ju på riktigt jämföra :)

 

Lillgumman växer ju iaf som hon ska och är en riktig liten vilde som snurrar runt och har sig :)

Magen idag v.26+6

 


Kommentarer
Postat av: Sara - mamma till Emelinda och Birk

Så olika det verkligen kan vara. 27cm var mitt Sf-mått i v.28+3 med Birk :-)



usch du måste verkligen se till att höjja ditt järnvärde, inte bra att ha så där lågt. Ät persilja, blodpudding, och järntabletterna ihop med jucie :-)

2011-05-24 @ 16:32:37
URL: http://lillafamiljenl.blogg.se/
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Jag tycker du har en stor och fin mage :) Stor för att vara i v.27 tycker jag :)

2011-05-25 @ 20:56:33
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0