Föräldragrupp

Idag har jag och mina andra hälft varit på föräldragrupp. Sara var snäll och passade Noah under tiden så vi kunde gå och han hade det kul som fick leka med Emelinda.

Dagens ämne var förlossningsförloppet, och även om jag ju gått igenom det en gång förut så är ju ingen förlossning den andra lik och det är även nu saker jag funderar på inför denna förlossning.

 

Sen vet jag att jag sagt det förut men jag säger det igen och det är att vi verkligen har en jättebra grupp. Vi har lätt att prata med varandra och skrattar mkt. Det är väldigt skönt att ha den stämningen runt sig när man ändå pratar om ngt så utlämnande som en förlossning.

Under våra träffar ingår även våra privata BM-besök. Tycker det är jättebra med det här upplägget då även pappan har det mycket lättare att kunna vara med på undersökningarna. Oj vad min mage växer säger jag bara. 1,5cm på en vecka. Men BM säger att det är för att jag har mkt fostervatten, det hörs nämligen när hon ska lyssna på hjärtat då det är svårt att höra riktigt bra. Dels för att jag har en väldigt aktiv liten tjej som smiter undan och dels för att det är mkt fostervatten i vägen vilket hörs när Novalie sparkar iväg. Det blir som ett brus efter och det är tydligen fostervattnet. BM säger också att det ytterligare är ett tecken på mkt plats och fostervatten.

 

Busfian snurrar runt och kan fortfarande röra sig massor, så jag kommer nog inte få ngn jättebebis denna gång heller även då mitt SF-mått ligger lite under den övre kurvan.

Här nedan skriver jag måtten för denna vecka så man kan jämföra :)

 

 

v. 26+6                        v.27+6

SF-mått: 27                       28,5

Hjärtljud: 150slag/min        150

Blodtryck: 120/75              120/75

HB: 100                            100

Blodsocker: 5,7

 

Imorgon går vi in i vecka 28. Bara 2 veckor kvar tills vi passerat 20-strecket och som jag längtar. Det är ju ändå en milstolpe :)


Kommentarer
Postat av: Sara - mamma till Emelinda och Birk

Att vara barnvakt till Noah gör jag gärna om flera gånger.



Skönt med ett föräldragrupp som verkligen känns kanon, där man kan skratta och prata med varann. Har lagt in lite bilder från idag på min blogg. Bara att "logga" in på den och kika :-)

2011-05-31 @ 22:02:09
URL: http://lillafamiljenl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0