Föräldragrupp

I måndags var det dags för vår första föräldragrupp. Vi gick ju en med Noah, men vi trivdes inte alls i den gruppen och det var väldigt stelt, till skillnad från nu.

Vi alla är runt 20-30 och det var en väldigt avslappnad stämning. Redan nu känns det som att de kommande träffarna kommer bli roliga och väldigt givande. Denna gång var temat "Att leva tillsammans" och handlade om själva parrelationen, nästa gång blir det "Förlossningsförloppet" vilket nog är ngt av det jag mest ser fram emot. Det är skönt att få prata med andra om mina och deras tankar inför det som komma skall. Det jag allra mest längtar till är däremot den 25/7 för då ska vi på studiebesök till förlossningen. Sååå mysigt!!!

 

Ngt annat som känns bra är att jag fått tid hos läkaren på måndag ang en eventuell sjukskrivning då mi foglossning börjat bli riktigt jobbig och den påverkar mig i allt jag gör. Jag hoppas det besöket går bra iaf!

 

Maken sitter för tillfället och tittar på Sverige-Tyskland matchen och jag känner att jag inte riktigt orkar engagera mig där. Har under hela den här graviditeten varit så trött, och det märks speciellt på kvällarna. När Noah sover vid sju är jag nästan redo att däcka jag med, men vill ju inte lägga mig sååå tidigt så blir jämt att jag håller mig vaken och sen somnar på soffan. Så får J väcka mig där sen så jag kan flytta mig till sängen och fortsätta sova.

 

Känner mig verkligen som världens tråkmåns, men vad gör man?

 

Ikväll har jag iaf käkat jordgubbar med vaniljglass. Sååå gott! Dessutom innehåller ju jordgubbar massa järn så det är ju bra nu när jag är gravid ;)

Ang lilltjejen så är det full action i magen dygnet runt. Och hårda sparkar är det, hon sparkar även väldigt högt redan så kommer nog inte dröja lång tid innan mina revben råkar illa ut ;) Men mysigt är det!

Annars har vi nu gått in i vecka 25. Lägger upp en bild här imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0