Gnällinlägg

Tänkte skriva av mig och gnälla lite här. Är nog jättetråkigt att läsa, men om jag kan ventilera mig här så får jag ju ut gnället och kan vara mer positiv sen :)

 

Igår jobbade jag som vanligt och det var inte lätt ska jag säga. Bröt ihop både en och två ggr för att jag hade så ont. Så frustrerande när man inte kan göra sitt jobb ordentligt pga smärta. Det känns bokstavligt talat som att hela bäckenet ska falla isär. Jag jobbade iaf tiden ut, men nu på morgonen var jag tvungen att ringa in och sjukanmäla mig. Känns så töntigt när man inte är sjuk på riktigt, men vad gör man när man har ett fysiskt krävande arbete?

Har sovit superdåligt de sista nätterna och har svårt att hitta en sovställning som inte gör ont. För att strö lite exta salt på såren så har jag börjat må illa igen en del. Förra veckan kräktes jag och nu på morgonen mådde jag superilla så var tvungen att stoppa ngt i magen på en gång då jag vaknade.

Känns sådär lagom roligt att må illa i vecka 24. "Bara" 17 veckor kvar till som gravid då. Hoppas verkligen att foglossningen och illamåendet blir bättre så att man klarar att fungera hyfsat normalt under resten av graviditeten.

 

För att ni inte ska tro att jag bara gnäller så måste jag påpeka att det faktiskt är mkt mysigt med att vara gravid med. Lillan är en riktig liten vilde och det känns som att hon i stort sett aldrig sover. Hon är betydligt med aktiv än vad Noah var och tycker det är så mysigt att sitta och titta på magen som åker åt olika håll när hon kickar runt!

På måndag så börjar även föräldragruppen som vi ska gå på. Blir mysigt att träffa andra gravida som alla ska ha i datum som ligger nära mitt.

 

Jocke är ju ledig idag så Noah är hemma från dagmamman. Är skönt att ha båda mina pojkar hemma och få vara med dem när man ändå måste vara hemma för att man har ont.

 

 


Kommentarer
Postat av: jessica

usch stackars dig. de lätt jobbigt. du kan inte tänka dig gå ner i tid elelr sjukskriva dig? va rädd om dig. kram

2011-05-04 @ 18:57:20
URL: http://www.jessicalindell.blogspot.com
Postat av: anna

jag lider med dig :/ du kan inte bli sjukskriven då? lite iaf, så du inte sliter ut dig på kroppen. att gå med en jobbig foglossning hela tiden sliter ju tillräckligt :/

jag har också börjat sova skiiiiiit dåligt och pga trötthet så går jag med konstant huvudvärk, vart sjukskriven lite pga dt och pga foglossning.

ibland tar dt verkligen på krafterna o vara gravid men precis som du skriver så har dt ju sina mysiga stunder också, annars skulle man inte sitta här o va gravid med ett tredje barn ;)

kram på dig

2011-05-05 @ 07:54:27
URL: http://placeofpeace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0