Trött mamma

Oh, idag är jag helt sjukligt trött!

J hade en kompis på besök igårkväll och jag umgicks med dem. I vanliga fall brukar jag ju däcka i soffan runt 9 men igår så höll jag mig vaken hela kvällen och klockan var väl närmre halv ett när Js kompis drog hem. Sen tog det väl ngn timme innan jag väl lyckats somna.

 

Om det bara hade varit så här hade jag nog inte varit lika trött som nu, MEN vi har ju inga persienner vlket verkligen har märkts de sista 2 veckorna. Noah är precis som mig när jag var liten, han vaknar när det blir ljust ute. Ungen tänker ju logiskt, mörkt=natt, ljust=dag.

Det enda nu är att han då vaknar när det blir ljust, dvs vid 4. Sen kommer han över till oss och är väl där till runt 5 innan han tycker det är dags att gå upp. Alltså följer han precis samma rutin som han tidigare gjort, bara det att då blev det ju ljust runt 6 så då kom han över först då.

 

Nu har vi sagt att ngn i veckan så ska vi åka och köpa RULLGARDINER till sovrummen så att vi kanske kan få någorlunda normala sovtider. Noah har inga som helst problem att sova ett par timmar till om det bara är mörkt, det märks ju sen på dagen att han är tröttare än vanligt och sover därför middag lite längre, så det blir ju ngt av en ond spiral.

Idag har jag iaf varit vaken sen 5 (J fick sova då han skulle jobba idag) och kan säga att kombinationen av trött gravid mamma med ett HB på 101 och 4 timmars sömn inte är en bra kombo, men men. Det är väl bara att bita ihop och ta sig igenom dagen.

 

Hade planerat att åka in en sväng till stan och kolla lite sommarkläder till lilleman, men blir nog hemma och städar istället då jag känner att energin för att åka iväg inte riktigt finns där. Kommer nog också försöka sova när Noah sover så J slipper ha en tråkig fru ikväll som däckar i soffan vid 19 :P

 

Veckorna som kommer nu framöver kommer vara rätt innehållsrika då min bror tar studenten, vi ska ta en tripp till Södertälje och sen fyller min pappa 50. Sen på tisdag har jag besök hos min BM då vi ska få lyssna på lillasysters hjärta och mäta magen osv. Är så mysigt nu när man kommer in i denna fas av graviditeten då alla besök efter detta kommer komma ganska så tätt enda fram tills hon bestämmer sig för att titta ut :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0